Eikä tullut ongelmia myöskään liikkeestä mukaan lähteneeseen Imprezaan – Mikkolan lapsuuden unelma-autoon, joka seisoi houkuttelevasti koeajoautojen rivistössä ja kiilasi ohi Foresterin suoraan Mikkolan sydämeen.
“Se oli yksinkertaisesti pakko saada”, naurahtaa Mikkola. Imprezaan vaihdettiin sen elinkaaren aikana iskunvaimentimet, mutta muutoin sille riittivät säännölliset määräaikaishuollot – kuten on riittänyt kaikille muillekin sen jälkeen Mikkolan perheeseen hankituille Subaruille.
“Turvallisuus, luotettavuus ja kestävyys – siinä syyt, jotka kallistavat vaakakupin aina kyseisen automerkin puoleen”, luettelee Mikkola. “Subaru ei perinteisenä japanilaisena autonvalmistajana kikkaile pienten sisustusmuutosten kanssa, vaan panostaa perusasioihin, josta mainiona esimerkkinä on sen kehittämä turvallisuutta ja ajomukavuutta merkittävästi parantava EyeSight -avustinjärjestelmä”.
Myös muotoilu ja avarat sisätilat saavat kiitosta, sillä jos auto palvelee hyvin harrastusta, jossa tarvitaan runsaasti tilaa varusteille, toimii se myös arjessa.
“Outbackissa on reilu maavara, mutta auto ei kuitenkaan nouse liian korkealle. Saan helposti nostettua sen katolle neljä pyörää ja sisään vielä kaksi samanmoista”.