Harvassa autossa on Outbackin kaltaista luontaista varmuutta.
Harvassa autossa on Outbackin kaltaista luontaista varmuutta. SUBARU BOXER -moottorissa sylinterit ovat 180 asteen kulmassa vaakatasossa kampiakselin molemmin puolin, mikä tekee moottorin rakenteesta matalan. Näin moottorin ja siten koko ajoneuvon painopiste on matalalla, joten ajotuntuma on vakaa. Männät liikkuvat toisiinsa nähden vastakkaisiin suuntiin, mikä vähentää moottorin värinää.
Enemmän vakautta
Koska matalarakenteinen moottori on asennettu korissa alhaalle, koko auto on vakaa, eivätkä sivuttaisliikkeet vaikuta siihen samalla tavalla kuin muilla moottoriratkaisuilla varustettuihin autoihin.
Kestävää suorituskykyä
Moottorin matala rakenne on luonnostaan jäykkä ja itseään tasapainottava. Rakenne aiheuttaa V-moottoreita tai 4-sylinterisiä rivimoottoreita vähemmän värinää, joten myös moottorin kestävyys ja luotettavuus paranevat.
2.5-litrainen DOHC SUBARU BOXER -bensiinimoottori
Outbackin jo luonnostaan tasainen ja voimakas 2,5-litrainen DOHC-moottori on nyt entistäkin voimakkaampi ja polttoainetehokkaampi. Teimme myös erityistä hienosäätöä vääntöön keskitasoisilla ja pienillä kierroksilla, joten käytössäsi on tarvittaessa enemmän tehoa, myös liikkeelle lähdettäessä. Moottori on entistä herkemmin reagoiva kaupunkiajossa ja tehokkaampi maantieajossa huomattavan 235 Nm:n väännön ansiosta alhaisemmalla kierrosnopeudella 4 000 r/min. Lineartronic-automaattivaihteistoon yhdistettynä moottori on entistä polttoainetehokkaampi ja puhtaampi, joten se on erinomainen niin polttoainekustannusten kuin ympäristönkin kannalta.
MAKSIMITEHO:
175 hv (129 kW) / 5800 r/min
MAKSIMIVÄÄNTÖMOMENTTI: 235 Nm / 4000 r/min
POLTTOAINEENKULUTUS*:
7,3 l/100 km
CO2-PÄÄSTÖT*:
166 g/km
* .Polttoaineenkulutus ja CO2-päästöt normin EC 715/2007 - 2017/1151 mukaisesti.