location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding icon-newsletter

PASSIIVINEN TURVALLISUUS

Passiivinen turvallisuus

Subaru on saanut korkeat pisteet monilta turvallisuutta arvioivilta ohjelmilta kaikkialla maailmassa, kuten Japanin JNCAP, Yhdysvaltain IIHS ja NHTSA sekä Euroopan Euro NCAP. Subaru on kehittänyt passiivisen turvallisuuden teknologiaansa aina Subaru 360:n ajoista, jolloin passiivinen turvallisuus ei vielä ollut autoteollisuuden valtavirtaa.

 

Suojaa törmäystilanteessa.

Subaru on autovalmistajana alusta asti keskittynyt kehittämään turvallisuusteknologiaa, joka suojelee ihmisiä törmäyksiltä. Subarun autoissa on useita teknologisia ratkaisuja, jotka suojelevat matkustajien ja jalankulkijoiden henkeä törmäyksen sattuessa. Auton jokaisen ominaisuuden suunnitteleminen mahdollisimman turvalliseksi on Subarun ainutlaatuinen kolariturvallisuuden konsepti. Esimerkiksi korin rengasmainen turvakehikko suojaa matkustajia kolarin vaikutuksilta ja moottorin rakenne on suunniteltu estämään heihin kohdistuvia iskuja.

KOKONAISTURVALLISUUDEN SYDÄN

KOKONAISTURVALLISUUDEN SYDÄN

Kokonaisturvallisuuden sydän

Tämän korin rengasrakenne yhdistää vasemman- ja oikeanpuoleiset A-, B- ja C-pilarit katon ja lattian kautta. Yhdessä vahvistettujen sivurakenteiden ja kynnyslistojen kanssa se muodostaa matkustamoa suojaavan häkin. Kolaritilanteessa kori vaimentaa tehokkaasti siihen mistä hyvänsä suunnasta kohdistuvaa törmäysenergiaa.

KEULATÖRMÄYKSET JA PERÄÄNAJOT

KEULATÖRMÄYKSET JA PERÄÄNAJOT

Symmetrisen AWD-nelivedon ja BOXER-alustan symmetrinen rakenne suojelee matkustajia iskuilta hyödyntämällä törmäyksen sattuessa tehokkaasti koko alustaa kokoon painuvana vyöhykkeenä. Jokainen korin sisäosien komponentti on suunniteltu turvallisuutta ajatellen ja valmistettu iskua vaimentavista materiaaleista, jotka suojaavat haurasta ihmiskehoa. Konsepti perustuu siihen tosiasiaan, että pieninkin laite tai osa voi muuttua vaaratekijäksi törmäyksen aikana vapautuvien valtavien energioiden voimasta. Autoissamme käytetään myös turvapolkimia ja istuimia, jotka ehkäisevät peräänajon aiheuttamia niskavammoja.

Lue Lisää

SIVUTÖRMÄYKSET

SIVUTÖRMÄYKSET

Subarujen sivuoviin asennetut jäykät sivupalkit suojelevat matkustajia sivutörmäystilanteissa. Korin rengasmaisen Ring-Shaped Reinforcement Frames -turvakehikon jäykkyys suojelee koko matkustamoa, jos auto joutuu törmäykseen tai pyörähtää katolleen. SRS-etusivuturvatyynyt ja SRS-turvaverhot sekä sisätiloissa johdonmukaisesti käytetyt iskua vaimentavat materiaalit antavat matkustajien päälle ja vartalolle lisäsuojaa matkustamossa, jonka jokainen elementti on suunniteltu vaimentamaan törmäyksen voimaa.

Lue Lisää

JALANKULKIJOIDEN SUOJELU JA YHTEENSOPIVUUS

JALANKULKIJOIDEN SUOJELU JA YHTEENSOPIVUUS

BOXER-moottorin matala profiili jättää konepellin alle iskunvaimennustilaa. Se hajauttaa törmäysenergiaa tilanteessa, jossa jalankulkija paiskautuu auton konepellille ja on vaarassa kärsiä päävammoja. Jopa konepellin saranat ja kaasujouset on suunniteltu vaimentamaan iskuja, ja etupuskurin rakenne hajauttaa törmäysenergiaa, sillä nämä osat osuvat usein jalankulkijan jalkoihin. Tällä sivulla oli vain muutama esimerkki siitä, kuinka Subaru ottaa autojen suunnittelussa jokaisella osa-alueella huomioon matkustajien, jalankulkijoiden ja muiden ihmisten turvallisuuden.

Lue Lisää