location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield
Malli

Malli

MalliHinnatVaihteisto
WRX STI 64 967,64 6MT

GT

MalliHinnatVaihteisto
WRX STI GT 69 978,80 6MT
360°

360°

WR Blue Pearl
Kori

Kori

Moottoriurheilun fanit kautta maailman tunnistavat äärimmäistä suorituskykyä symboloivat kolme kirjainta: STI. Täysin uuden WRX STI:n muotoilu on päivittynyt. Konepellin ilmanottoaukko ja huomiota herättävä, down-forcea tehostava takaspoileri eivät jätä epäselväksi sitä, mihin tarkoitukseen auto on luotu. Ulkokuoreen kätkeytyy suorituskyky, jonka luonne on määrätietoisempi ja innostavampi kuin koskaan.

Ulkoiset varusteet

Ajokokemus
  • SI-Drive
  • MONITOIMINÄYTTÖ
  • DCCD
  • NESTEKIDENÄYTTÖINEN URHEILUMITTARISTO
SI-Drive

Ajokokemus

SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) järjestelmällä kuljettaja voi säätää WRX STI:n ajo-ominaisuuksia tarpeiden ja toiveiden mukaan. Intelligent-tilassa [I] auto kiihtyy pehmeästi ja taloudellisuus on parhaimmillaan. Jos haluat suoraviivaisen vasteen ja helpon hallittavuuden kaikissa olosuhteissa, valitse Sport-tila [S]. Kun valitset Sport Sharp -tilan [S#], turbomoottori vastaa täydellä tehollaan. Tällöin auto reagoi kaasuun välittömästi ja käyntinopeutta voi hallita tarkasti koko kierrosalueella.

MONITOIMINÄYTTÖ

Ajokokemus

Monitoiminäyttö on sijoitettu keskelle kojelautaa niin, ettei se häiritse ajosuoritusta. Näytön tiedot pitävät kuljettajan ajan tasalla auton toiminnoista. Näkyviin saa vaikkapa digitaaliset ahtopainemittarit, joiden avulla voi pitää silmällä turboahdinta.

DCCD

Ajokokemus

WRX STI:n DCCD-keskitasauspyörästö (Driver’s Control Centre Differential) antaa muokata ajettavuutta säätämällä tasauspyörästön lukkoa. DCCD säätää sekä elektromagneettista monilevykytkintä että LSD (Limited Slip Differential) -tasauspyörästön mekaanista lukitusta jakaessaan voimaa etu- ja takapyörien kesken. Auto-tila etsii vaihtelevia olosuhteita varten ihanteellisen voimanjaon, ja Auto [+] -tila parantaa pitoa painottamalla etupyöriä. Auto [-] tehostaa puolestaan mutka-ajoa painottamalla voimanjaossa takapyöriä. Kuusiportainen Manual-tila antaa kuljettajan valita toivotun voimanjaon.

NESTEKIDENÄYTTÖINEN URHEILUMITTARISTO

Ajokokemus

Tärkeät ajoon liittyvät tiedot käyvät ilmi selkeistä mittareista pelkällä vilkaisulla. Kun käynnistät WRX STI:n, osoittimet heilahtavat edestakaisin odotellessaan lähtökiihdytystä. Kuljettaja voi valita mittariston keskellä olevan 3,5-tuumaisen nestekidenäytön esittämiä tietoja. Näin tärkeimmät asiat näkyvät aina suoraan edessäsi.

Sisätilat
  • Sisätilat
  • 360°
Sisätilat

Sisätilat

360°

Sisätilat


Jotkut laitteet on esitetty ehkä ole saatavilla Suomessa
Teknikka
  • SYMMETRINEN NELIVETO
  • Vaihteistot
  • Boxer-moottori
  • Alusta
  • Active Torque Vectoring
SYMMETRINEN NELIVETO

Teknikka

Tien päällä vakaus rauhoittaa. Lisäksi sen tuoma ketteryys innostaa ja ruokkii luottamusta. Yksi Subaruiden vahvuuksista on kyky luovuttaa ajovastuu kuljettajalle. Kiitos tästä kuuluu luonnostaan vakaalle symmetriselle nelivedolle ja SUBARU BOXER -moottorille. Järjestelmän ainutlaatuinen rakenne huolehtii siitä, että voimaa siirtyy aina kaikille neljälle pyörälle. Tämä parantaa hallittavuutta kaikilla teillä ja huonoissa olosuhteissa. Rakenteen ansiosta tärkeimmät osat voidaan myös sijoittaa suoraan linjaan pituussuunnassa, jolloin sivuttaistasapaino ja hallittavuus ovat huippuluokkaa. Matala painopiste merkitsee myös miellyttävää reagoivuutta. Poikkeuksellisen hyvä käsiteltävyys on symmetrisen nelivedon ansiota. Se myös parantaa mahdollisuuksia välttää vaaroja.

Vaihteistot

Teknikka

Nahkapäällysteinen vaihdekepin nuppi ja lyhytvälitteinen, sujuva ja suoraviivainen 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tarjoavat tilaisuuden nautiskella kierroslukumittarin punaisena hehkuvan neulan jokaisesta heilahduksesta. Kun sovitat kierrokset niin, että saat moottorin väännöstä parhaan irti, voit suorastaan tuntea WRX STI:n voiman sormenpäissäsi.

Boxer-moottori

Teknikka

Harvalla moottorilla on WRX STI:n 2,5-litraisen turbon vertainen maine ajonautinnon tuojana tiellä kuin tiellä. Se tuottaa raakaa voimaa luotettavasti ja nopeasti, ja lähes viiveetön turbo mahdollistaa räjähtävät kiihdytykset. Vuosien mittaan ihasteltu suorituskyky on uudessa WRX STI:ssä vielä aiempaakin innostavampi.

Lue lisää Boxer-moottorista

Alusta

Teknikka

Vuosikausien autourheilukokemus, laajat testit sekä materiaalien ja suunnittelun kehittäminen ovat kaikki osaltaan toimineet WRX STI:n uuden alustan innoittajina. Kehitystyöllä haettiin etenkin poikkeuksellista vakautta ja salamannopeaa vastetta. Rungossa käytettiin erittäin laadukasta terästä, jotta vääntöjäykkyys lisääntyisi ja auton paino pysyisi kurissa. Lisäksi jousitusta säädettiin vaativien standardien mukaiseksi jäykemmillä vakaajilla, nopeammilla jousivakioilla ja entistä jäykemmillä kiinnityspuslilla. Lopputuloksena on jäykkyyden ja mukautuvuuden taitava tasapaino, joka johtaa välittömään vasteeseen ja ennenkuulumattomaan ajajan, auton ja tien väliseen yhteyteen.

Active Torque Vectoring

Teknikka

Tämä uusi tekniikka tekee ajettavuudesta entistä tarkempaa ja pääset lähemmäs auton äärirajoja. Kun sivuttaiset g-voimat astuvat kuvaan mutkassa, järjestelmä auttaa halutun ajolinjan säilyttämisessä ohjaamalla hieman enemmän voimaa tietyille pyörille. Tällöin WRX STI vastaa ohjausliikkeisiin nopeammin ja täsmällisemmin.

Turvallisuus
  • AKTIIVINEN
  • PASSIIVINEN
  • Jarrut
AKTIIVINEN

Turvallisuus

VDC-ajonhallintajärjestelmä (Vehicle Dynamics Control) ehkäisee hallinnan menetystä. Valittavissa on kolme erillistä joustavan suorituskyvyn tilaa. Normal-tilassa koko järjestelmä on käytössä. Voit vähentää järjestelmän puuttumista ajoon valitsemalla Traction-tilan. Tällöin hallinta on mahdollisimman pitkään kuljettajalla ja voima siirtyy pyöriin mahdollisimman tehokkaasti. Voit myös poistaa VDC-järjestelmän käytöstä valitsemalla Off-tilan.

PASSIIVINEN

Turvallisuus

WRX STI:ssä on SRS*-tyyppiset etuturvatyynyt,etuosan sivuturvatyynyt ja turvaverhot sekä lisäksi uusi polviturvatyyny, joka suojaa kuljettajan alaraajoja.

 

*SRS: Supplemental Restraint System. Lisäturvajärjestelmä, joka toimii käytettäessä turvavyötä.

Jarrut

Turvallisuus

WRX STI:ssä on jarrutusta ja turvallisuutta tehostavaa tekniikkaa. Hätäjarrutehostin antaa täyden jarrutustehon äkkitilanteissa. Uusi Brake Override -toiminto puolestaan auttaa välttämään mahdollisia vaaratilanteita ohittamalla kaasupolkimen käskyt, jos jarru- ja kaasupoljinta painetaan yhtä aikaa.

Tehokkaan jarrutuksen huippunimi Brembo*valmistaa tinkimättömän suorituskykyisiä jarruja, jotka kestävät kovaa ajoa. Kookkaat jarrusatulat ja jäähdytetyt levyt nostavat tarkkuuden ja hallinnan uudelle tasolle, kun viet WRX STI:n äärirajoille.

*Brembo on Brembo S.p.A:n rekisteröity tavaramerkki.

Lisävarusteet

Lisävarusteet

  • Sisätilan varusteet

  • Suojaus

  • Ulkopuoli

  • Sisustus

  • Turvallisuus

  • Vanteet

  • Lisälämmittimet

  • audio & navigointi