location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding
  • RISTEÄVÄN LIIKENTEEN VAROITIN PERUUTTAESSA (SRVD)*1*2Risteävän liikenteen varoitinjärjestelmän (SRVD) anturit eri puolilla autoa varoittavat takaa tulevista ja kuolleessa kulmassa olevista autoista, mikä tekee kaistanvaihdosta turvallisempaa. Järjestelmä voi varoittaa myös törmäysvaarasta, kun autolla peruutetaan kadulle.

    RISTEÄVÄN LIIKENTEEN VAROITIN PERUUTTAESSA (SRVD)*1*2Risteävän liikenteen varoitinjärjestelmän (SRVD) anturit eri puolilla autoa varoittavat takaa tulevista ja kuolleessa kulmassa olevista autoista, mikä tekee kaistanvaihdosta turvallisempaa. Järjestelmä voi varoittaa myös törmäysvaarasta, kun autolla peruutetaan kadulle.

  • KAUKOVALOAUTOMATIIKKA (HBA)*1*2Kaukovaloautomatiikka (HBA) voi vaihtaa automaattisesti lyhyet tai pitkät valot nopeuden ja vastaantulevan liikenteen mukaan parantaen kuljettajan ja muiden tiellä liikkuvien näkyvyyttä.

    KAUKOVALOAUTOMATIIKKA (HBA)*1*2Kaukovaloautomatiikka (HBA) voi vaihtaa automaattisesti lyhyet tai pitkät valot nopeuden ja vastaantulevan liikenteen mukaan parantaen kuljettajan ja muiden tiellä liikkuvien näkyvyyttä.

  • NÄKYVÄISYYSKuljettajan näkökenttää laajentavia suunnitteluparannuksia on tehty etu- ja takasuuntiin.

    NÄKYVÄISYYSKuljettajan näkökenttää laajentavia suunnitteluparannuksia on tehty etu- ja takasuuntiin.

  • AJONVAKAUTUSJÄRJESTELMÄ (DSC) JA AKTIIVINEN KAARREAJON HALLINTAJÄRJESTELMÄJos ajoneuvo lähestyy vakauden rajoja, nelivedon vääntömomentin jakoa, moottorin tehoa ja kunkin pyörän jarrua säädetään auttamaan kuljettajaa pitämään auto halutussa suunnassa. Aktiivisen kaarreajon hallintajärjestelmän avulla käytetään jarruja ja vähemmän vääntöä jaetaan sisäkaarteen puoleisiin pyöriin ja enemmän ulkokaarteen puoleisiin, mikä auttaa kuljettajaa tekemään teräviä käännöksiä tarvittaessa.

    AJONVAKAUTUSJÄRJESTELMÄ (DSC) JA AKTIIVINEN KAARREAJON HALLINTAJÄRJESTELMÄJos ajoneuvo lähestyy vakauden rajoja, nelivedon vääntömomentin jakoa, moottorin tehoa ja kunkin pyörän jarrua säädetään auttamaan kuljettajaa pitämään auto halutussa suunnassa. Aktiivisen kaarreajon hallintajärjestelmän avulla käytetään jarruja ja vähemmän vääntöä jaetaan sisäkaarteen puoleisiin pyöriin ja enemmän ulkokaarteen puoleisiin, mikä auttaa kuljettajaa tekemään teräviä käännöksiä tarvittaessa.

  • VAARAN VÄLTTÄMINENSGP:n mahdollistaman matalamman painopisteen, parannetun jousitusjärjestelmän ja jäykkyyden parannusten ansiosta auto reagoi välittömästi väistöliikkeisiin tiellä olevien vaarojen väistämiseksi.

    VAARAN VÄLTTÄMINENSGP:n mahdollistaman matalamman painopisteen, parannetun jousitusjärjestelmän ja jäykkyyden parannusten ansiosta auto reagoi välittömästi väistöliikkeisiin tiellä olevien vaarojen väistämiseksi.

  • MATKUSTAMOA SUOJAAVA RAKENNEMatkustamoa suojaava rakenne SGP:n matalan painopisteen suunnittelun ansiosta moottori ja vaihteisto ovat entistä alempana ja ne eivät työnny matkustamoon törmäyksessä.

    MATKUSTAMOA SUOJAAVA RAKENNEMatkustamoa suojaava rakenne SGP:n matalan painopisteen suunnittelun ansiosta moottori ja vaihteisto ovat entistä alempana ja ne eivät työnny matkustamoon törmäyksessä.

  • RENGASMAINEN TURVAKEHIKKORengasmainen turvakehikko suojaa XV:n kaikkia matkustajia kuin panssari. Se ulottuu matkustamon katon, ovien ja sivupalkkien kautta aina lattiaan asti. Törmäysenergiaa pystytään hajauttamaan ja siirtämään pois autossa matkustavista käyttämällä suurlujuusmateriaaleja ja oikeaa rakennetta. Vääntöjäykkyyden ansiosta kehikko on luja mutta silti kevyt.

    RENGASMAINEN TURVAKEHIKKORengasmainen turvakehikko suojaa XV:n kaikkia matkustajia kuin panssari. Se ulottuu matkustamon katon, ovien ja sivupalkkien kautta aina lattiaan asti. Törmäysenergiaa pystytään hajauttamaan ja siirtämään pois autossa matkustavista käyttämällä suurlujuusmateriaaleja ja oikeaa rakennetta. Vääntöjäykkyyden ansiosta kehikko on luja mutta silti kevyt.

  • TURVATYYNYTKuljettajan ja matkustajien parempaa suojausta varten SUBARU XV:ssä on vakiovarusteena, etuturvatyynyt, sivuturvatyynyt edessä, turvaverhot ja polviturvatyyny.

    TURVATYYNYTKuljettajan ja matkustajien parempaa suojausta varten SUBARU XV:ssä on vakiovarusteena, etuturvatyynyt, sivuturvatyynyt edessä, turvaverhot ja polviturvatyyny.

  • NISKAVAMMOJA LIEVENTÄVÄT ETUISTUIMETSuunniteltu parantamaan mukavuutta auttaen kuljettajaa pitämään kaikki toiminnot paremmin hallussa. Istuimet auttavat myös vähentämään mahdollisia niskavammoja onnettomuuksien sattuessa.

    NISKAVAMMOJA LIEVENTÄVÄT ETUISTUIMETSuunniteltu parantamaan mukavuutta auttaen kuljettajaa pitämään kaikki toiminnot paremmin hallussa. Istuimet auttavat myös vähentämään mahdollisia niskavammoja onnettomuuksien sattuessa.

  • LUKITUSKIELEKKEELLÄ VARUSTETUT TURVAVYÖTTörmäyksen aikana lukituskieli rajoittaa lantiovyön liikkumista ja pienentää vaikutusta rintakehän alueella turvallisuuden parantamiseksi ja vammojen vähentämiseksi.

    LUKITUSKIELEKKEELLÄ VARUSTETUT TURVAVYÖTTörmäyksen aikana lukituskieli rajoittaa lantiovyön liikkumista ja pienentää vaikutusta rintakehän alueella turvallisuuden parantamiseksi ja vammojen vähentämiseksi.

*1 Kuljettaja on aina vastuussa turvallisesta ja tarkkaavaisesta ajamisesta ja liikennesääntöjen noudattamisesta. Edistyneet turvaominaisuudet eivät yksin takaa turvallista ajoa. Järjestelmän ominaisuuksiin liittyy rajoituksia. Käyttöoppaassa on täydelliset tiedot järjestelmän toiminnasta ja rajoituksista. Pyydä jälleenmyyjältä lisätietoja.

*2 1.6i Ridge, 2.0i Ridge, 2.0i Summit