location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

Uusi Subaru XV on viiden tähden arvoinen uutuusmalli

• Uusi Subaru XV on ensimmäinen Subarun uudelle Global -perusrakenteelle Euroopassa lanseerattava automalli

• Euro NCAP -kolariturvallisuustestin lisäksi XV ansaitsi viisi tähteä myös Japanissa ja Yhdysvalloissa

• Aikuisten matkustajien suojasta erinomainen testitulos 94 prosenttia

• Kuljettajaa avustava EyeSight -teknologia vakiovarusteena

• Subaru-malliston Euro NCAP -arvosana on vuodesta 2009 maksimit viisi tähteä

• Subaru XV lanseerataan Subaru-liikkeissä 8.-9. joulukuuta

 

Tunnustettu ja riippumaton Euro NCAP (European New Car Assessment Program) on testannut uuden Subaru XV:n. Uusi XV sai turvallisuudesta täydet viisi tähteä ja on yksi markkinoiden turvallisimmista autoista.

Vuodesta 2016 lähtien Euro NCAP -kolariturvallisuustestit ovat muuttuneet yhä vaativimmiksi sekä aktiivisen että passiivisen ja ennakoivan turvallisuuden saralla. Subaru XV saavutti Euro NCAP -kolariturvallisuustestin jokaisella alueella erinomaiset tulokset. Huipputuloksina aikuisten matkustajien suojasta loistava tulos 94 prosenttia ja jalankulkijaturvallisuudesta 84 prosenttia.

Uusi perusrakenne osoitti toimivuutensa

Uusi Subaru XV on uudistunut perusrakennetta, voimalinjaa, designia ja turvavarusteita myöten. Uusi XV on rakennettu Subarun uudelle Global -perusrakenteelle, joka on Subarun historian suurin yksittäinen auton kokonaissuorituskykyä parantava uudistus. Uusi perusrakenne parantaa XV:n dynaamista ajovakautta ja -mukavuutta, vaimentaa tehokkaammin korin ääniä ja värinöitä sekä lisää korin ja jousituksen jäykkyyttä 70-100 prosenttia nykyisiin malleihin nähden.

Yhdessä uuden jousitusgeometrian, iskunvaimennuksen ja viisi milliä matalamman painopisteen ansiosta pito tiehen on parempi ja auto tottelee ohjausliikkeitä kuljettajan haluamalla tavalla. Kuten Euro NCAP-testi osoitti, Global -perusrakenteen turvallisuus on huippuluokkaa. Se vaimentaa muun muassa törmäysenergiaa 40 prosenttia Subarun edellistä perusrakennetta tehokkaammin. Ohjaamoa suojaava turvakori on suunniteltu siten, että nokkakolaritilanteessa moottori ja vaihdelaatikko ohjautuvat hallitusti korin alle.

Huipputulokset myös Japanissa ja Yhdysvalloissa

Uusi Subaru XV on ehditty jo testata myös Japanin NCAP -testissä, jossa XV keräsi kaikkien aikojen suurimman kokonaispistemäärän 199,7 pistettä 208 mahdollisesta. Vastaavassa IIHS:n suorittamassa testissä Yhdysvalloissa, Subaru XV keräsi luokkansa parhaan tuloksen. Subaru on yhä IIHS:n testihistorian ainoa autonvalmistaja, jonka koko mallisto on viimeisen kahdeksan vuoden aikana yltänyt törmäystesteissä parhaaseen mahdolliseen Top Safety Pick+ -arvosanaan.

 

Model

Total

Subaru XV

123.5

Volvo XC60

123.4

VW T-Roc

121.6

Mitsubishi Eclipse

117.4

Alfa Romeo Stelvio

116.1

Audi Q5

116

Mazda CX-5

115.8

Toyota CH-R

115.8

Audi Q2

114.9

BMW X3

113

Skoda Karoq

112.4

Jeep Compass

109.6

Opel Grandland

108.9

Opel Crossland

106.9

Renault Koleos

108.6