location car search folder print add-compare-btn icon-blank-sheet icon-sheet icon-compare icon-columns icon-wheel icon-wheel two icon-shield icon-insurance icon-service icon-funding

uutiset

 

Subaru-henkilöautojen maahantuoja Subaru Nordic on Miljoona linnunpönttöä -kampanjassa mukana. Kolme ensimmäistä Subaru-kotia asennettiin kansainvälisten Erämessujen näyttelyalueen koivikkoon Riihimäellä.

Maaliskuun alussa YLE:n käynnistämän Miljoona linnunpönttöä -kampanjan tavoite on nostaa Suomen oksistoon miljoona linnunpönttöä toukokuun 2017 loppuun mennessä. Nämä miljoona pönttöä ovat erinomainen ensiapu kolopesijöiden koko ajan pahenevaan asuntopulaan.

Subaru Nordic lähti kampanjaan mukaan Riihimäellä viikonloppuna järjestettyjen kansainvälisten Erämessujen yhteydessä. Ensimmäiset kolme linnunpönttöä asennettiin Subarun osastolle Riihimäen uimalanmäen koivikkoon. Osastolla oli esillä myös Subarun yhteistyökumppaneiden luontovaatevalmistaja Sastan,  metsästysmatkailupalveluja tuottavan Finnhuntingin ja ihmisten ja eläinten hyvinvointituoteyritys Back on Trackin toimintaa.

Subaru Nordicin myyntijohtaja Satu Salomaa sanoo, että osallistuminen linnunpönttötalkoisiin on hyvä, suora ja toimiva tapa auttaa lintuja.

- Meitä Subaru-autoilijoita yhdistää usein aktiivinen elämäntapa. Me mökkeilemme, veneilemme, liikumme luonnossa, kalastamme ja metsästämme. Monen harrastuksiin liittyvät koirat, hevoset tai matkailuvaunut. Pönttöjen rakentaminen ja kampanjaan osallistuminen on mielestämme erinomaisen hyvä asia.

Siksi Salomaa haluaakin haastaa valtakunnallisen Subaru jälleenmyyjä ja - huoltoketjuverkoston kampanjaan mukaan.

- Haluamme osaltamme edistää kolopesijöiden asiaa ja arvokasta kansalaistoimintaa, siksi haastamme myös jälleenmyyjä- ja huoltoverkostomme kampanjaan mukaan, Salomaa viestittää.

Maanantaihin mennessä linnunpönttöjä on rakennettu, asennettu ja rekisteröity valtakunnallisesti yhteensä 802 371 kappaletta.

Linnunpontto